SIKÇA SORULAN SORULAR
Atlayıcının bir uçaktan serbest düşüş manevraları yaptığı ve paraşütünü açmadan önce havadan düştüğü bir atlama sporudur. Bu, bir kişinin bir uçaktan atladığında serbest düşüşün meydana geldiği anlamına gelir. Başka bir deyişle – gökyüzüne dalmak (dalmak), önemli bir hıza ulaşmak.
Paraşütçülerin son hıza ulaştıktan sonra gerçekleştirdikleri “serbest düşüş”, vücut ağırlığının bir hava yastığı üzerinde desteklendiği hissini yaratır.
Paraşütle atlama popüler bir macera sporudur, aynı zamanda askeri alanda da uygulamaları vardır, örneğin askerlerin bir uçaktan atladıktan sonra belirli bir yere inmesi gerekir.
Bu durumu tanımlamak için günlük konuşma dilinde ve paraşütçülük camiasında “serbest düşüşlü paraşütle atlama” terimi yaygın olarak kullanılır.
Newton fiziğinde serbest düşüş, bir cismin üzerinde etki eden tek kuvvetin yer çekimi olduğu herhangi bir hareketidir. Yer çekiminin bir uzay-zaman eğriliğine indirgendiği genel görelilik bağlamında, serbest düşüşteki bir cismin üzerinde etki eden bir kuvvet yoktur
Skydiving fiyatları yerden yere değişmektedir. Uçaktan tandem atlayışlar genellikle 180 EUR’dan başlayıp 490 EUR’ya kadar çıkabilmektedir.
Serbest düşüş deneyimini simüle eden özel cihazlar, bir uçaktan atlamadan paraşütle atlamanın nasıl bir his olduğunu bulmak için mükemmel bir araçtır. Yeterli hava akışı ve bu akışı sabit ve paraşütle atlamayı simüle etmek için kullanılabilir tutan belirli koşullar üretebilirler.
Hava akımı, rüzgar tüneli adı verilen büyük bir dikey silindirin içinde yaratılır.
“Dikey rüzgar tünelleri serbest düşüş (kapalı alanda paraşütle atlama veya vücut uçuşu) pratiği yapmak için kullanılırken, sanal gerçeklik paraşüt simülatörleri paraşüt kontrolünü uygulamak için kullanılıyor”.
Paraşütle atlama rüzgar tünelleri, havayı aşağıdan yukarı iterek veya devasa hava fanları kullanarak yukarıdan emerek çalışır. Deneyim her iki türde de aynıdır – rüzgar size doğru hızla gelir ve vücudunuzu havada manevra etmeyi öğrenirken sizi tutar.
“Serbest düşüş” teriminin teknik anlamındaki bir nesne, terimin olağan anlamında mutlaka aşağı düşüyor olmayabilir. Yukarı doğru hareket eden bir nesne normalde düşüyor sayılmaz, ancak yalnızca yerçekimi kuvvetine maruz kalıyorsa serbest düşüşte olduğu söylenir. Fizik açısından bu, hava akış hızı yaklaşık 200 km/saate (124 mph) ulaştığında insan vücudunun aşağı düşemeyeceği ve yer yüzeyinden sabit bir irtifada kalacağı anlamına gelir. Yerden böylesine hızlı ve istikrarlı bir hava akışı üretilerek, vücudun ağırlık kaybettiği koşullar yaratılır. Böylece insanlar serbest düşüş hissini paraşütle atlamayı simüle ederek yaşayabilirler.
Kapalı alanda paraşütle atlama, vücut uçuşu olarak da bilinir, dikey bir rüzgar tünelinde uçma sporudur. Bu paraşütle atlama simülasyonları genellikle kapalı alanda gerçekleşse de, terim açık hava rüzgar tünellerinde uçmak için de kullanılır.
numquam, error, est. Ea, consequatur.
Paraşütle atlama, dikey rüzgar tünellerinin yardımıyla simüle edilir. Farklı şekil ve boyutlarda gelirler; yine de en yaygın iki tür vardır:
– Üfleyici/hava itici tüneller her türlü dış yapıdan bağımsız olup dış mekanlara yerleştirilebilir.
– emici/vakumlu rüzgar tünelleri tamamen hava fanlarını tutan dış yapılara bağımlıdır. Fanlar uçan bölmenin üstüne veya altına yerleştirilebilir.
Ea, consequatur.
Kapalı veya sirkülasyon tünelleri müşterilerin uçmayı çok hızlı bir şekilde öğrenmesini sağlar. Uçan, çevreyle sınırlı koruyucu bir camın içine yerleştirilir. Bu sınır, uçanların seans boyunca hava akışında kalmasını ve uçuş pozisyonlarını daha kolay öğrenmesini sağlar.
Devridaim tünelleri genellikle binaların içine, örneğin alışveriş merkezlerine entegre edilmek için kullanılır. Bu teknoloji bir iklim kontrol sistemiyle donatılmıştır ve hava koşullarından bağımsızdır, bu nedenle çok sıcak, soğuk ve yağışlı iklim bölgeleri için harika bir çözümdür.
Kapalı veya sirküle eden hava döngüsü nedeniyle bu teknoloji 300 km/saate (186 mil/saate) kadar çok yüksek hava akış hızları üretebilir. Kapalı tünellerin paraşütçüler arasında bu kadar popüler olmasının ana nedenlerinden biridir. Yüksek hava akış hızı paraşütçülerin uçuş becerilerinin sınırlarını zorlamalarına ve zorlamalarına olanak tanır. Ancak bu deneyimi ilk kez deneyenler için 220 km/saate (136 mil/saate) hava akış hızı tamamen yeterlidir.
numquam, error, est. Ea, consequatur.
Açık hava veya dış mekan tünelleri, müşterilerin kısıtlamalar olmadan uçmanın gerçek hissini yaşamasını sağlar. Açık hava rüzgar tünellerinde, uçan kişi çevreyle sınırlı koruyucu cam veya diğer benzer bariyerlerin içine yerleştirilmez. Bu nedenle, uçuşun kendisi daha çok serbest düşüş uçuşuna benzer, daha fazla özgürlük verir ve görüşü sınırlamaz.
Özel olarak tasarlanmış rüzgar akışı, flyer’ın rüzgar kolonundan ayrılmasını önler ve optimum rüzgar akış bölgesinde kalmasına yardımcı olur.
Güvenlik nedeniyle rüzgâr tünelinin dış çevresi özel bir güvenlik ağı ile donatıldı ve zeminde dolgulu minderler yer alıyor.
Açık hava/dış mekan dikey rüzgar tünelleri genellikle gösteriler, etkinlikler ve marka tanıtımları için kullanılır, ancak kalıcı yerlerde de çalıştırılabilir.
Nesne sonunda bir insan paraşütçüsü için yaklaşık 53 m/s (195 km/sa veya 122 mil/sa[1]) olan bir son hıza ulaşacaktır. Yüzü aşağı pozisyonda, son hızın ortalama değeri (https://en.wikipedia.org/wiki/Terminal_velocity) 180 ila 210 km/sa’dir (120 mil/sa). Baş aşağı adı verilen başka bir pozisyonda, son hız 320 km/sa’in (200 mil/sa) üzerine çıkabilir.
Kapalı/açık hava paraşütçülüğü bir ‘gök dalışı simülatörüdür’. Yani size gerçek paraşütçülüğe mümkün olduğunca yakın bir deneyim sunar. Vücut, bir uçaktan atladığınızda olduğu gibi havaya aynı şekilde tepki verir, burada kollarınızı ve bacaklarınızı kullanarak dönebilir ve hareket edebilirsiniz.
Öte yandan, gerçek bir düşüş deneyimlemezsiniz. Sizi yerden yukarıda tutabilen hava akışına karşı direnç, belirli miktarda vücut eforuna tabidir. Kapalı alanda paraşütle atlama çok eğlencelidir, ancak paraşütle atlama sırasında hayran kalabileceğiniz muhteşem manzaraların yerini tutamaz. Aynı zamanda, yükseklik korkusu olan kişiler kontrollü bir ortamda uçmanın tadını çıkarmayı tercih ederler.
Dikey rüzgar tüneli tasarımında güvenlik büyük bir endişe kaynağıdır. Paraşütçü güvenliği, paraşütçünün kazaları önlemek için uyması ve eğitmeni tarafından ele alınması gereken prosedürleri içerir. Paraşütçüler, yerden yalnızca bir ayak yukarıda uçmaya başladıkları için düşme, zıplama veya yükseklik korkusu konusunda endişelenmek zorunda değildir. İlk uçuşları, paraşütçünün kolunu tutan eğitimli bir eğitmen eşliğinde gerçekleşir. Paraşütçünün rahatlığına bağlı olarak, hava akışı seviyesi artırılabilir; bu, paraşütçünün uçuş odasının içinde daha yükseğe çıkabileceği ve yüksek bir güvenlik seviyesini koruyarak farklı hareketlerle kendini zorlayabileceği anlamına gelir.
Kapalı alanda paraşütle atlama, 10.000 fit yükseklikten bir uçaktan atlamaya benzer hisler edinmenin en güvenli yoludur. Uçuş deneyimini çok daha geniş bir kitleye erişilebilir hale getirmiştir. Tüneller ayrıca profesyonel uçucuların daha küçük bir alanda ve kontrollü bir ortamda uçuş becerilerine odaklanmalarını sağlar. Bir dakikalık rüzgar tüneli uçuşu bir paraşüt atlayışına eşdeğerdir. Bu, paraşütle atlama sporunun gelişimi ve geleceği için çığır açan bir ekleme olmuştur. Bireyler ve takımlar artık gerçek paraşütle atlamanın aksine, sezonda maliyetin çok daha az bir kısmına ve bağımsız olarak paraşütle atlama yarışmaları için eğitim alabilirler.
PARASIM: paraşütle atlayanların havaya çıkmadan önce becerilerini geliştirmelerini ve yerdeki görevleri planlamalarını sağlayan etkileşimli bir eğitim simülatörü. 3 boyutlu sanal gerçeklik teknolojisini doğrulanmış paraşüt dinamikleri ve gerçekçi kontrollerle birleştirerek, atlayanların gördüklerini ve deneyimlediklerini simüle ediyor” PARASIM, bunu uçuş ekibi ve paraşütçü eğitimi için standart prosedür olarak kullanmıştır. Bu, sanal gerçeklik paraşüt eğitim simülatörüdür. Hava akışı olmadan gerçek bir atlamanın deneyimini yeniden yaratır.
Mall Skydiving Simulators: Uçma hissi sağlayan, arcade tipi bir wingsuit mekanizması içeren sanal gerçeklik simülatörü. Sanal gerçeklik deneyimi sürecinde tüm vücudu içerir.
Mobil Skydiving Simülatörleri: Ya da diğer bir deyişle, taşınabilir skydiving simülatörleri olarak adlandırılır. Hızlı kurulum için kendi kendine yeten tasarlanmış mobil sistemler. Tamamen mobil veya yarı sabit modeller vardır ve montaj süresi genellikle sadece birkaç saat sürer. Yapı mobil bir römork üzerine monte edilir ve bir dizel motorla çalıştırılır
Tavsiye edilen minimum yaş 4’tür ve üst sınır yoktur. 100 yaşın üzerinde uçan kişilerin kayıtları vardır.
Dikey rüzgar tünellerinin saatte maksimum 25 uçuş kapasitesi bulunuyor ve kişi başı uçuş süresi 2 dakika.
Pasif Kapasite: Seyirciler, profesyonel uçuşçuların akrobatik hareketleri de dahil olmak üzere rüzgar tünellerinde uçan insanları izlemeyi severler. Bu cazibe merkezinin eğlence değeri, onu yiyecek ve içecek, perakende ürünleri, sponsorluk fırsatları ve kurumsal ve rekabetçi etkinlikler gibi alternatif gelir kaynakları için mükemmel bir dayanak noktası haline getirir.
Evet. Açık/Open-Air modelleri çeşitli performanslar, gösteriler ve marka tanıtım faaliyetleri için büyük talep görüyor.
Öncelikle, tünelin türüne (iç veya dış) ve boyutuna bağlıdır. Rüzgar tünelinin genel boyutu, çapı 2 m ile 6 m arasında değişen uçuş bölgesine bağlıdır. İkinci olarak, konuma ve tüm binanın bireysel ayrıntılarına bağlıdır. Dikey bir rüzgar tüneli projesinin tahmini toplam maliyeti, kompakt sınıf modeller için 0,7 ila 1,7 milyon Avro arasında değişmektedir. Premium seviye destek binasına sahip PRO modeller için yatırım 3 ila 10 milyon Avro arasında değişmektedir.
En küçük açık hava rüzgar tüneli modelleri yalnızca 0,7 milyon EUR’luk bir CAPEX gerektirecektir. Ancak, çoğu sirkülasyonlu tünel projesi 6 ila 10 milyon EUR’luk bir yatırım gerektirir.
Açık hava tünellerinin gürültülü olduğuna dair yaygın bir inanış olsa da, aslında modern modellerin ürettiği ses, yerleşim alanlarına kurulum için normal aralıktadır. Genellikle, açık hava tünelinin sesi, modele bağlı olarak seyirci alanında 65-75 dBA’yı geçmez.
Bir tünelin boyutu genellikle uçuş odasının çapıyla ölçülür. Çap ne kadar büyükse, aynı anda daha fazla kişi uçabilir. En yaygın boyut, profesyonel paraşütçüler ve yarışmalar için gereken 14 ft’dir (4,3 m). Ancak, son zamanlarda daha küçük boyutlu tüneller giderek daha popüler hale geliyor, çünkü yeni başlayanlar için daha verimli ve genel halk için daha uygun fiyatlılar. Ancak genellikle, çapı 2 m’den 9,8 m’ye kadar olan rüzgar tünelleri bulunabilir.Ortalama olarak 120m2 taban kurulum alanına ve güvenlik alanına ihtiyaç vardır.
İlk kez uçanlar, 220 km/sa (136 mil/sa) kadar herhangi bir pozisyonun en yavaş hava hızını gerektiren göbek-yere pozisyonunda uçarlar. Bu, en yavaş rüzgar tünellerinin bile ana kapalı hava dalışı pazarını karşılayabileceği anlamına gelir. Modern tesisler, 300 km/sa (186 mil/sa) kadar hıza sahip olmanın tadını çıkaran hava dalışçılarının ve profesyonel uçuşçuların ihtiyaçlarını karşılamak için yüksek hızlarda çalışır.
İkisi arasında bir seçeneğiniz var – franchising ve tam mülkiyet. Tam mülkiyetle, işletmeyi istediğiniz gibi işletmek için daha fazla özgürlüğe sahip olursunuz. Olumsuz tarafı, çok daha derin bir katılım ve kendi markanızı oluşturmayı gerektirecek olmasıdır. Franchise seçeneğinde, her ikisi de işletmeyi yönetmeyi kolaylaştıracak olan tam bir destek paketi ve ünlü markamızı elde edersiniz.
Personel sayısı tünel büyüklüğüne ve kullanım kapasite oranına bağlıdır. Genellikle işletme sırasında 3 çalışana ihtiyaç duyulur (2 eğitmen ve 1 yönetici). Ancak tam ölçekli bir rüzgar tüneli işletmesi en az 2 vardiya gerektirir.Eğerki yoğun günlük aktiviteye dayalı eventler yapılacaksa 6 kişilik bir ekip günde 75-100 kişiye hizmet verebilir
Sağlanan garanti ve bakım hizmeti ve kapsamı imzalanan anlaşmanın ayrılmaz bir parçasıdır ve modelden modele farklılık gösterir.Müşterimizin tesislerinde herhangi bir sorunu gelip çözebilen yüksek nitelikli mühendislerden oluşan bir ekip istihdam etmektedir.
Evet, açık hava modelleri tema parklarına, aile eğlence merkezlerine, alışveriş merkezlerine ve bağımsız mekanlara kurulabilir. Ancak, çok büyük bir Isıtma Havalandırma ve Klima (HVAC) sisteminin gerekli olacağını unutmamak önemlidir. Gerekli sistemlerin boyutu ve/veya miktarı yerel yasa(lar)a ve bina gereksinimlerine bağlı olarak değişecektir.
Kapalı sirkülasyonlu dikey rüzgar tüneli sistemleri tüm yıl boyunca çalıştırılabilir ve hava koşullarından bağımsızdır. Ancak açık hava modeli çalışması, mevsimselliği ortaya çıkaran soğuk, rüzgar, kar ve yağmur gibi hava koşullarıyla sınırlıdır.
Evet. Gerekirse bu modeller taşınabilir. Birkaç gün ve biraz insan gücü ve makine gerektirecektir, ancak yapılabilir. Her durumda, yol boyunca size yardımcı olmak için buradayız.
Serbest düşüş simülatörü + muhteşem bir restoran veya bar + perakende = Bağımsız Mekan. Neredeyse her yerde mobil bir dikey rüzgar tüneli ile bir iş kurabilirsiniz ve bu “merkez parçası” olarak hizmet edecek ve ana eğlence işlevi görecektir. Misafirler yeni deneyimler için can atacak; burası en iyi takılma noktası olacak.
Neredeyse her yer! Müşterilerinize ulaşabileceğiniz yoğun bir yere yakın olabilir. Gerçekten ihtiyacınız olan şey doğru demografiye ve iyi trafiğe sahip bir nüfus. Ancak unutmayın, emlakçılığın ilk üç kuralı burada da geçerlidir – Konum, Konum ve üçüncüsü, Konum! Veya 3V – Görünüm, Görünüm, Görünüm.
Dikey rüzgar tünelleri eğlence sektörü, profesyonel paraşütçülük, askeri eğitim ve simülasyon gibi amaçlarla geliştirilmiştir.
Eğlence işletmeleri için aşağıdaki kriterleri öneriyoruz:
– Müşterilerin iyi bir fiziksel kondisyona ve zindelik seviyesine sahip olması gerekir
– ilk kez uçanların 4 yaş ve üzeri olması gerekmektedir
– Hamilelik, omuz, sırt ve omurga fıtığı ağrısı veya güçsüzlüğü, ayrıca alkol ve uyuşturucu kullanımı gibi durumlar kapalı alanda paraşütle atlama sporuna katılmayı yasaklıyor. 15kg üzeri ve 135kg altındaki herkes uçabilir.
Kapalı alanda yapılan paraşütle atlama, herkes için güvenli bir deneyim sağlayan kontrollü bir ortamda gerçekleştirilir. Herhangi bir aktivitede her zaman potansiyel riskler olacaktır. Ancak, tüm değişkenler kontrol altında olduğundan, yaralanma riski minimumdur.
Uçan ve eğitmenin güvenliği için ağırlık sınırları belirlenir, genellikle 15 kg ile 135 kg arasında değişir ve her tesiste farklıdır. Uçuş eğitmeninin asıl görevi herkesi güvende tutmaktır, bu da zaman zaman gözetleme ve yakalama gerektirebilir.
Rüzgar hızları her tesis tarafından manuel olarak kontrol edilir. Bu nedenle, minimum ağırlık yoktur. Daha küçük uçanlar vücut boyutlarına göre çok fazla rüzgar alma tehlikesi altında değildir.
Uçanlar uçmak için iyi bir fiziksel durumda olmalıdır. Omuzlarınızda önemli miktarda rüzgar basıncı olacaktır, zayıf omuzları veya daha önce omuz çıkığı olan katılımcıların uçmaması önerilir. Vücudunuz kalçalarınız öne doğru olacak şekilde kemerli bir pozisyonda olacaktır. Bu vücut pozisyonunu engelleyen sırt sorunlarınız varsa uçmaktan kaçınmalısınız. Uçuştan önce herhangi bir ciddi sağlık sorunu varsa bir doktorla görüşülmelidir.
Sokak kıyafetlerinizin üstüne tulumlar giyilir. Rahat, kısıtlayıcı olmayan kıyafetler ayak parmaklarınızı örten güvenli, bağcıklı ayakkabılarla birlikte giyilmelidir. Uzun saçlı pilotlar saçlarını bağlamalıdır.
Kişi başına uçuş süresi lokasyondan lokasyona değişecektir. Çoğu tünel, kişi başına 2 ila 3 dakika arasında değişen ilk uçuş paketleri sunar.
Gerçek bir paraşütle atlama için geleneksel serbest düşüş süresi yaklaşık 60 saniyedir. Uçuş paketleri normalde 2 dakikalık uçuş süresiyle başlar ve oradan devam eder. Ortalama veya ortalama üstü fiziksel durumda olanlar için daha fazla uçuş süresi daha iyi bir deneyim sağlayacaktır. Diğer tüm sporlar gibi, ne kadar çok uçarsanız, o kadar fazla dayanabilirsiniz.
Tüm deneyimin süresi, haftanın günü, günün saati, grubunuzdaki kişi sayısı gibi çeşitli faktörlere bağlı olarak değişecektir. Güvenli bir bahis, bireyler için bir saat ve insan grupları için iki saate kadar planlamaktır.
Kapalı alanda paraşütle atlama, uygun eğitim olmadan tehlikeli olabilir. Her lokasyon uçuşunuzdan önce bir güvenlik ve eğitim brifingi içerecektir. Bu oryantasyon, doğru vücut pozisyonunu ve rüzgar tüneline girdiğinizde eğitmenle nasıl iletişim kuracağınızı açıklayacaktır. Gerekli tüm ekipmanlarla donatılmak için zaman ayrılır ve sonrasında uçuş süresi satın almış diğer uçuşçularla dönüşümlü olarak uçarsınız.
Uçuş odasının içinde güvenlik amaçlı her zaman bir eğitmen olacaktır. Deneyimli bir uçuşçu olduğunuzda ve hareketleri kendi başınıza güvenli bir şekilde gerçekleştirebildiğinizde, size daha fazla özgürlük verilecektir. Profesyonel statüye ulaşana kadar, tespit amaçlı kapıda her zaman bir eğitmen olacaktır.
Zamanla kendi başınıza takla ve numara yapmayı öğrenebilirsiniz. İlk defa, karın üstü vücut pozisyonunda kalacaksınız. Kendi başınıza iyi gidiyorsanız, bazı eğitmenler belirli manevralarda size yardımcı olabilir, ancak ilk seferde güvenli bir şekilde gelişmiş numaralar ve taklalar yapmak için gereken kontrole sahip olmayacaksınız.
İlk uçuş deneyimleri genellikle eğitmenin kol mesafesinde gerçekleşir. Bu, eğitmenin sizinle iletişim kurmasını, güvenliği sağlamasını ve vücudunuzu doğru pozisyonda nasıl hareket ettireceğinizi öğretmesini sağlar. Açık bir tünelde mesafe 5-6 metreye ulaşabilir, ancak kapalı tünellerde uçuş odasının yüksekliğine bağlıdır.
